De directeur van de NV Zeedijk antwoordt (4)

Voor de laatste BOB avond konden bewoners, ondernemers en buren van de Zeedijk vragen inzenden voor de directeur van de NV Zeedijk. Vanaf vandaag gaan we de vragen met antwoorden publiceren. Vandaag de laatste serie vragen.

nvZeedijk

 

  1. Waarom zoveel concept-/popupstores, is het de bedoeling dat deze zaken vast worden?

Op dit moment zijn er geen concept/pop-up stores in ons vastgoed. De NVZ eedijkfocust op ondernemers die zich langdurig willen vestigen in dit gebied. Tijdelijke of pop-up stores kunnen in geval van een overgangssituatie voorkomen. Op dit moment bestaat er geen leegstand in het vastgoed van de NVZeedijk.

 

  1. Door internet verdwijnen steeds meer winkels. Ook in Amsterdam. De detailhandel heeft het op de Zeedijk zeer moeilijk. De angst van bewoners is dat de Zeedijk daardoor nog meer horeca krijgt. Wat is het beleid?
    Is het niet verstandig om panden samen te voegen op de Zeedijk, zodat ze aantrekkelijker worden voor ondernemers? Een aantal winkeltjes en restaurants zijn veel te klein.

    De  NV Zeedijk vindt dat er voldoende horeca is in het gebie Zeedijk en omstreken. Zij zal dan ook niet meer horeca toelaten in haar panden. Sowieso laat het bestemmingsplan dit ook niet toe.

Wat betreft samenvoegen van panden zie ook het antwoord op vraag 10. De NV Zeedijk probeert binnen het historische concept van de  binnenstad te blijven. Hierdoor maken we gebruik van de charme van de veelal kleine panden.

 

  1. De ruimte tussen de voorzetramen is vaak vuil en de rubbers van die ramen zijn versleten. Dat schoonmaken is een lastige technische klus. Kan de NV dat niet periodiek doen?  Bij voorkeur gratis of als onderdeel van het service contract. 

 

Zoals alle panden verschillend zijn, zijn ook alle ramen verschillend. Daarom is onderhoud en schoonmaak ook overal verschillend. Net zoals bij periodiek onderhoud kunnen huurders hiervoor contact opnemen met onderhoud@nvzeedijk.nl. We kunnen dan gezamenlijk kijken naar deze situatie.

 

 

  1. Kan de NV geen mantelcontract afsluiten met de ramenwasser? Dat wordt dan goedkoper voor de bewoners. Kosten onderdeel maken van de servicekosten.

Als ‘schoon’ goedkoper kan dan werkt de NVZeedijk  daar graag aan mee. Voorstellen van huurders omtrent ramen wassen van de woningen  zijn daarom van harte welkom. Tot op heden nemen we het niet mee in de servicekosten, mocht dit mogelijk  zijn dan is dit bespreekbaar.

  1. Voor de verlichting in het trappenhuis worden kosten in rekening gebracht. Voor ons trappenhuis in het totaal 250 euro. Dat komt omdat de lampen altijd branden. Kan dat niet anders?

Verlichting van het trappenhuis wordt in de servicekosten berekend. Op de verlichting van sommige trappenhuizen is een timer of bijvoorbeeld ledverlichting mogelijk. De NVZeedijk  staat hier voor open. Ook hiervoor kan contact worden opgenomen met onderhoud@nvzeedijk.nl.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s