Zeedijk horeca en buren

Tijdens de drukken zomermaanden is het altijd wat drukker en rumoeriger op de Zeedijk. Ook dit jaar. Bij het stijgen van de temperaturen ontstaat helaas steeds meer overlast.  Daarom een goede reden om onze oude nieuwsbrief nog een keer onder de aandacht te brengen.

Nieuwsbrief horeca en buren

Probeer het altijd eerst onderling op te lossen. Lukt dat niet, doe dan een telefonisch melding bij de gemeente.  En meld het daarna direct ook via de website van de gemeente Amsterdam. Melden horeca overlast >>>   (Vraag altijd om een schriftelijke terugkoppeling met daarin vermeld of ze actie hebben ondernomen, wanneer de gemeente actie heeft ondernomen en met welk resultaat!)

Terugkerende overlast
Herhalen de klachten zich,  dien dan een handhavingsverzoek in. De gemeente moet dan in actie komen, anders heb je zelfs recht op een bestuurlijke dwangsom van maximaal 1.260 euro.  Meer informatie over het indienen van een handhavingsverzoek kun je lezen op de website http://www.handhavingsverzoek.nl

Wanneer is er sprake van overlast?

Dat is heel eenvoudig!
Je mag in jouw woning niet de muziek horen van de horeca buren of het geschreeuw van de bezoekers!

De onderstaande informatie komt uit de nieuwsbrief van de gemeente Amsterdam.

Overlast voorkomen

Jaarlijks ontvangt het stadsdeel klachten van Amsterdammers over geluidsoverlast van terrassen. Handhavers gaan dan na of er sprake is van een overtreding. Soms leiden aanhoudende klachten tot hardnekkige conflicten tussen buurt en horecabedrijf. U bent verantwoordelijk voor een goede gang van zaken zowel in uw bedrijf als in de directe omgeving. Wees daarom een goed buur en houd in uw bedrijfsvoering rekening met uw omgeving. Een paar tips:

 

  • Draait u binnen muziek, houd ramen en deuren dan dicht.
  • Heeft u de ramen en deuren toch open, zet dan het volume iets lager. Zorg ervoor dat het op 10 meter afstand niet meer herkenbaar te horen is. De muziek moet wegvallen in omgevingsgeluid.
  • Is uw bedrijf gevestigd in een smal straatje, zorg dan dat uw muziek niet aan de overzijde te horen is.
  • Zorg dat dat uw bezoekers in de nabijheid van uw bedrijf niet te veel lawaai veroorzaken, bijvoorbeeld bij het weggaan na sluitingstijd. Des te verder in avond of nacht, des te sneller uw buren geluidsoverlast ervaren. Hoe leuk het bij uw bedrijf ook was, zorg dat uw gasten rustig vertrekken en niet buiten blijven hangen.
  • Let er op dat uw gasten hun consumpties binnen de terrasgrenzen nuttigen. Houd de doorgang buiten voor verkeer en omwonenden vrij. Buren moeten ongehinderd hun woning kunnen betreden.
  • In de zomer mag u uw terrasmeubilair buiten opslaan. Ruim uw terras na sluitingstijd zo klein mogelijk en onbruikbaar gemaakt op, ook als uw gasten buiten moeten roken.

Knipsel

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s